Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2010


Ετικέτες Τροφίμων


Πώς τις… βλέπουν οι Έλληνες;

Προβολή εικόνας πλήρους μεγέθους Πορίσματα Πανελλαδικής Έρευνας του Ιδρύματος ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ

Την απάντηση έδωσε η πανελλήνια έρευνα που πραγματοποίησε το Ίδρυμα Αριστείδης Δασκαλόπουλος. Τα ευρήματα παρουσιάστηκαν αναλυτικά στην ημερίδα με τίτλο «Ετικέτες τροφίμων: σύμμαχος στις επιλογές μας» που διοργάνωσε το Ι.Α.Δ. την 9η Δεκεμβρίου 2009. Ας δούμε κάποια από τα ευρήματα της έρευνας.


Οι ετικέτες των τροφίμων μπορούν να αποτελέσουν χρήσιμο εργαλείο τόσο για τους καταναλωτές, όσο και για όλους εκείνους που εμπλέκονται στη χρήση, τη προετοιμασία ή τον έλεγχο τους αφού έχουν ως στόχο: να ενημερώνουν τους καταναλωτές για τα προϊόντα, να τους διευκολύνουν τους κρατικούς ελέγχους και να συμβάλουν στη προώθηση των νέων προϊόντων.

Πώς όμως βλέπουν οι καταναλωτές τις ετικέτες;Τι τους ενδιαφέρει; Τι τους προβληματίζει; Τις διαβάζουν; Και αν ναι, τις κατανοούν;

1 στους 4 ερωτηθέντες διαβάζει σπάνια ή ποτέ τις ετικέτες των τροφίμων ενώ λίγο περισσότεροι από τους μισούς (56%) τις διαβάζουν συχνά ή κάθε φορά που αγοράζουν ένα συσκευασμένο προϊόν ή αλλάζουν μάρκα. Από τους ερωτηθέντες που δεν διαβάζουν ποτέ τους ετικέτες, οι μισοί θεωρούν ότι δεν τους ενδιαφέρουν και 1 στους 3 ότι δεν έχει χρόνο.




Τι όμως διαβάζουν όσοι διαθέτουν λίγο χρόνο;

Σχεδόν 7 στους 10δηλώνουν αυθόρμητα ότι διαβάζουνν την ημερομηνία λήξης, τον πίνακα συστατικών (32%) τα συντηρητικά (18%) ενώ όλα τα υπόλοιπα (λιπαρά, θερμίδες, «έψιλον», κ.α) σε μικρότερα ποσοστά. Όσον αφορά το τι επηρεάζει τους ερωτηθέντες στην αγορά ενός προϊόντος, σχεδόν 3 στους 10 αναφέρουν αυθόρμητα ότι επηρεάζονται θετικά από την αναγραφή των «έψιλον» στην συσκευασία. Όσον αφορά αυτούς που αγοράζουν χύμα προϊόντα και ενημερώνονται για τα συστατικά τους (45%) 8 στους 10 λαμβάνουν ενημέρωση από τον ίδιο τον παραγωγό ή τον πωλητή.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου